Blog
Forbrugerombudsmanden: LinkedIn-invitationer er ulovlige-ish…
Jeg stillede Forbrugerombudsmanden overfor et catch 22: Enten måtte hun erklære LinkedIn-invitationer ulovlige – eller også måtte hun trække en tidligere udtalelse tilbage. Det endte med flere spørgsmål end svar.
Forbrugerombudsmanden: Invitation til at synes godt om side er ulovligt
Mange community managers har forsøgt at øge antallet af Facebookfans ved at invitere brugere til at synes godt om deres side. Forbrugerombudsmanden har nu slået fast: Det er i strid med markedsføringsloven.
Att: chefen. Emne: Antal fans er en åndet målsætning
For nyligt fortalte en Social media-ansat mig, at fans var en målsætning på deres nye Facebookside. Hun vidste godt, at den var gal. Men det vidste chefen ikke.
Facebook Business Manager – en introduktion
Facebooks Business Manager er i mine øjne helt umulig at komme udenom, hvis du bruger Facebook (og Instagram) i din markedsføring og især hvis du bruger annoncekroner.
Facebooks annoncesystem er ikke vanskeligt
Jeg ved det godt: Det er noget af en påstand denne artikels overskrift kommer med. Og den er heller ikke nødvendigvis helt sand…
De Fire Arbejdsområder – en strategi til annoncering på Facebook og Instagram
En af de udfordringer, mine kunder typisk nævner, at de har med Facebookannoncering er, at det er svært at bevare fokus, når der er så mange muligheder.
Gemte målgrupper = annonceringsstrategi
Muligheden for at gemme en målgruppe er en fuldstændig basal funktion i et annoncesystem. Alligevel er det en af de funktioner, jeg er størst fan af.
Sådan finder du på indhold til sociale medier
Jeg har mødt mange kursister, som går helt i stå, når de skal lave en annonce. For hvad skal de skrive? Men når jeg taler med dem under frokosten, så står munden ikke stille på dem.
Lad ikke dit bureau snyde dig
Dette indlæg vil givetvis gøre mig upopulær hos adskillige bureauer, som sælger Facebook- og Instagram-annoncering. Det gør mig ingenting, for dem mit indlæg i sidste ende rammer, er dem som fusker og snyder.
Den største social media-ekspert er… Dig!
Social Media-eksperter kan svare på mangt og meget, men der er trods alt ikke noget, som når godt, gammeldags branchekendskab til sokkeholderne. Og det har DU!
Du har det online-bureau, du fortjener
Man kan vist ikke kalde mig en fan af onlinebureauer. Faktisk skælder jeg jævnligt ud på dem. Men det betyder ikke, at jeg nødvendigvis er på din side som bureaukunde.