Blog

Forbrugerombudsmanden: LinkedIn-invitationer ulovlige-ish…

Forbrugerombudsmanden: LinkedIn-invitationer ulovlige-ish…

Jeg stillede Forbrugerombudsmanden overfor et catch 22: Enten måtte hun erklære LinkedIn-invitationer ulovlige – eller også måtte hun trække en tidligere udtalelse tilbage. Det endte med flere spørgsmål end svar.

Forbrugerombudsmanden: Invitation til at synes godt om side er ulovligt

Forbrugerombudsmanden: Invitation til at synes godt om side er ulovligt

Mange community managers har forsøgt at øge antallet af Facebookfans ved at invitere brugere til at synes godt om deres side. Forbrugerombudsmanden har nu slået fast: Det er i strid med markedsføringsloven.

Att: chefen. Emne: Antal fans er en åndet målsætning

Att: chefen. Emne: Antal fans er en åndet målsætning

For nyligt fortalte en Social media-ansat mig, at fans var en målsætning på deres nye Facebookside. Hun vidste godt, at den var gal. Men det vidste chefen ikke.

Facebook Business Manager – en introduktion

Facebook Business Manager – en introduktion

Facebooks Business Manager er i mine øjne helt umulig at komme udenom, hvis du bruger Facebook (og Instagram) i din markedsføring og især hvis du bruger annoncekroner.

Facebooks annoncesystem er ikke vanskeligt

Facebooks annoncesystem er ikke vanskeligt

Jeg ved det godt: Det er noget af en påstand denne artikels overskrift kommer med. Og den er heller ikke nødvendigvis helt sand…

De Fire Arbejdsområder – en strategi til annoncering på Facebook og Instagram

De Fire Arbejdsområder – en strategi til annoncering på Facebook og Instagram

En af de udfordringer, mine kunder typisk nævner, at de har med Facebookannoncering er, at det er svært at bevare fokus, når der er så mange muligheder.

Gemte målgrupper = annonceringsstrategi

Gemte målgrupper = annonceringsstrategi

Muligheden for at gemme en målgruppe er en fuldstændig basal funktion i et annoncesystem. Alligevel er det en af de funktioner, jeg er størst fan af.

Sådan finder du på indhold til sociale medier

Sådan finder du på indhold til sociale medier

Jeg har mødt mange kursister, som går helt i stå, når de skal lave en annonce. For hvad skal de skrive? Men når jeg taler med dem under frokosten, så står munden ikke stille på dem.

Lad ikke dit bureau snyde dig

Lad ikke dit bureau snyde dig

Dette indlæg vil givetvis gøre mig upopulær hos adskillige bureauer, som sælger Facebook- og Instagram-annoncering. Det gør mig ingenting, for dem mit indlæg i sidste ende rammer, er dem som fusker og snyder.

Den største social media-ekspert er… Dig!

Den største social media-ekspert er… Dig!

Social Media-eksperter kan svare på mangt og meget, men der er trods alt ikke noget, som når godt, gammeldags branchekendskab til sokkeholderne. Og det har DU!

Du har det online-bureau, du fortjener

Du har det online-bureau, du fortjener

Man kan vist ikke kalde mig en fan af onlinebureauer. Faktisk skælder jeg jævnligt ud på dem. Men det betyder ikke, at jeg nødvendigvis er på din side som bureaukunde.